Kahdeksankymmentä suomalaisten ja venäläisten korkeakoulujen kansainvälisen toiminnan asiantuntijaa kokoontuu Lappeenrantaan keskustelemaan maidenvälisten korkeakoulujen suhteiden tiivistämisestä ja uusista yhteistyöavauksista. Seminaari on järjestyksessään yhdestoista Suomen ja Venäjän korkeakouluvaihtoon paneutuva seminaari. Tapahtuma järjestetään Lappeenrannassa nyt ensimmäistä kertaa.

Tämän vuoden seminaarissa puheenvuoroja pitävät mm. Aleksanteri-instituutin varajohtaja Markku Kangaspuro sekä Pietarin talousyliopiston vararehtori Dmitry Vasilenko.

11th Finnish Russian Seminar for Higher Education Cooperation “Creating a New Story” -seminaari järjestetään 11.–12.12.  Saimaan ammattikorkeakoulun Skinnarilan kampuksella (Skinnarilankatu 36, Lappeenranta). Seminaarin järjestävät Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut, Saimaan ammattikorkeakoulu sekä venäläinen AVRIR (Association of the Vice Rectors for International Relations of the Northwest Higher Educational Institutions).

Seminaariohjelma ja lisätietoa löytyy seminaarin internetsivuilta.