Saimaan ammattikorkeakoulu järjestää tulevina vuosina täsmäkoulutuksia Etelä-Karjalan yritysten henkilöstöille. Suunnitteilla on eri mittaisia koulutuksia ainakin valmistavan teollisuuden, teollisuuden alihankkijoiden sekä teollisuusyritysten asiakkaina olevien palveluyritysten tarpeisiin.

Aloite koulutustarpeesta on tullut maakunnan yrityksiltä.

Ensimmäisissä koulutuksissa käsitellään teollista myyntiä ja markkinointia sekä pk-yritysten brändin vahvistamista erityisesti kansainvälisiä markkinoita ajatellen. Koulutukissa keskitytään kehittämään yritysten työntekijöiden osaamista. Sisällöt ja kestot räätälöiden kunkin yrityksen tarpeet huomioiden.

Työtä tehdään pitkäjänteisesti. Saimaan amk sitoutuu koulutuksiin ainakin vuoteen 2020 saakka.

Koulutusten ensimmäisen vaiheen on tarkoitus käynnistyä kevättalvella 2018. Koulutusten sisällöstä ja niihin hakeutumisesta tiedotetaan tarkemmin sen jälkeen, kun yksityiskohdat ovat selvinneet.