Yrityksille ja organisaatioille järjestettävien tilauskoulutusten määrä lähes tuplaantui Saimaan ammattikorkeakoulussa vuoden 2017 aikana. Koulutuksia toteutettiin viime vuonna 39 ja niihin osallistui 538 henkeä. Vuotta aikaisemmin yritysten ja organisaatioiden tilaamia koulutuksia järjestettiin 20.

”Työnantajilla vaikuttaa olevan resursseja henkilöstön kouluttamiseen aikaisempaa enemmän. Kysyntään on pystytty vastaamaan, sillä monialaisena ammattikorkeakouluna pystymme toteuttamaan koulutuksia varsin laajasti. Myös kielikeskuksemme on erittäin vahva”, kertoo palvelumyynnin suunnittelija Pia Ruukki.

Tilauskoulutusten sisältö ja toteutus räätälöidään tilaajan tarpeita vastaaviksi. Viime vuonna suosittuja koulutuksia olivat muun muassa simulaatio-ohjaajakoulutukset, sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille järjestetyt täsmäkoulutukset, kuten hoidon tarpeen arviointi, sekä erilaiset lupakoulutukset, esimerkiksi tulityö- ja työturvallisuuskorttikoulutus.

Tilauskoulutusten lisäksi Saimaan ammattikorkeakoulu järjestää kaikille avointa täydennyskoulutusta. Kaiken kaikkiaan täydennyskoulutukseen osallistui viime vuonna 786 henkilöä. Kaikille avoin koulutustarjonta löytyy kokonaisuudessaan täydennyskoulutuskalenterista.