Saimaan ammattikorkeakoulu aloittaa varainkeruukampanjan ja haastaa yritykset, yhdistykset ja muut yhteistyökumppaninsa mukaan kehittämään Kaakkois-Suomen elinvoimaa.

Kampanjan aikana kerätyillä varoilla kehitetään Saimaan ammattikorkeakoulun opetusta ja yritysyhteistyötä.

”Tavoitteemme on, että varainkeruusta saatavilla tuotoilla pystymme tarjoamaan opiskelijoillemme entistä parempia mahdollisuuksia esimerkiksi verkottua yritysmaailman kanssa. Toisaalta haluamme kehittää myös yritysten ja muiden sidosryhmiemme kanssa tehtävää yhteistyötä edelleen”, kertoo varainkeruusta vastaava toimialajohtaja Kirsi Viskari.

Ammattikorkeakoulujen varainhankinta tuli mahdolliseksi lakimuutoksen myötä viime keväänä. Valtio pääomittaa ammattikorkeakouluja kokonaisuudessaan 24 miljoonan euron vastinrahalla. Vastinrahaa myönnetään suhteessa ammattikorkeakoulujen hankkimiin lahjoituksiin. Yhdelle ammattikorkeakoululle vastinrahaa voidaan myöntää enintään 4 miljoonaa euroa.

”Toivomme, että alueemme yritykset ja muut toimijat lähtevät mukaan tukemaan toimintaamme ja sen myötä Etelä-Karjalan ja koko Kaakkois-Suomen elinvoimaa. Varsinaista tavoitetta varainkeruun määrälle emme ole asettaneet”, Viskari sanoo.

Vastinrahallinen keräysaika päättyy vuoden 2018 lopussa.