Teknologiateollisuus ry ja Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö lahjoittavat Saimaan ammattikorkeakoululle 100 000 euroa.

Lahjoitus on osa Teknologiateollisuuden kolmen miljoonan euron arvoista suurlahjoitusta. Lahjoituksillaan Teknologiateollisuus haluaa kannustaa Saimaan ammattikorkeakoulua sekä kahdeksaa muuta insinöörikoulutusta antavaa ammattikorkeakoulua panostamaan tekniikan ja liikenteen alan koulutuksen ja osaamisen strategiseen kehittämiseen.

Insinöörikoulutusta järjestetään Suomessa 19 ammattikorkeakoulussa. Teknologiateollisuus jakaa lahjoituksia näistä yhdeksälle. Lahjoituksen saavat ammattikorkeakoulut on valittu mm. valmistuvien insinöörien määrän, insinöörikoulutuksen vetovoiman sekä vastavalmistuneiden insinöörien työllistymisasteen perusteella.

Saimaan ammattikorkeakoulun rehtori Anneli Pirttilä vastaanotti lahjoituksen tänään maanantaina Helsingissä.

”Teknologiateollisuus on käyttänyt selkeitä ja toimivia kriteerejä, joiden avulla insinöörikoulutusta antavat ammattikorkeakoulut on laitettu paremmuusjärjestykseen. Olen hyvin iloinen ja ylpeä siitä, että kuulumme tähän avustuksia saaneeseen joukkoon. Lahjoitus on erinomainen alku varainhankintakampanjallemme”, Pirttilä sanoo.

Saimaan ammattikorkeakoulu aloitti varainhankintakampanjan maaliskuun alussa. Valtio maksaa ammattikorkeakouluille vastinrahaa tämän vuoden aikana kerätyistä lahjoituksista enintään 24 miljoonaa euroa. Yhden ammattikorkeakoulun osuus voi olla enintään neljä miljoonaa euroa.

Teknologiateollisuus tj Jorma Turunen ja rehtori Anneli P

Teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtaja Jorma Turunen ja rehtori Anneli Pirttilä.

Teknologiateollisuuden tiedote lahjoituksesta

Saimaan ammattikorkeakoulun varainhankintakampanja