William ja Ester Otsakorven Säätiö lahjoittaa Saimaan ammattikorkeakoulun varainkeruukampanjaan 250 000 euroa.

Säätiö on tukenut Saimaan ammattikorkeakoulun toimintaa pitkään. Suurlahjoituksellaan säätiö toivoo innostavansa myös muita tukemaan Etelä-Karjalan alueelle tärkeää ammattikorkeakoulutusta.

”Säätiömme täyttää tänä vuonna 90 vuotta. Säädekirjassamme mukaan tavoitteemme on auttaa ’suomalaisia miehiä ja naisia pääsemään osalliseksi tietopuolisesta ja ammatillisesta sivistyksestä’. Siihen tähtäämme lahjoituksellamme ja toivomme myös muiden toimijoiden lähtevän mukaan ammattikorkeakoulun varainkeruukampanjaan”, toteaa säätiön toiminnanjohtaja Mari Kurkan.

Saimaan ammattikorkeakoululle 250 000 euron lahjoitus on hyvin merkittävä.

”Sillä rahalla pystymme tekemään lähes ihmeitä. Olen äärimmäisen kiitollinen tästä lahjoituksesta ja pidän sitä myös merkittävänä luottamuksenosoituksena meille”, ammattikorkeakoulun rehtori Anneli Pirttilä sanoo.

Saimaan ammattikorkeakoulun maaliskuun alussa alkanut varainkeruukampanja on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. William ja Ester Otsakorven Säätiön lahjoitus on neljäs kampanjaan tehty lahjoitus. Tähän mennessä kertyneiden lahjoitusten yhteissumma on 455 000 euroa.

Valtio tukee ammattikorkeakoulujen varainhankintakampanjaa vastinrahalla. Vastinrahallinen varainkeruukampanja päättyy vuoden 2018 lopussa.

Toiminnanjohtaja Mari Kurkan, William ja Ester Otsakorven Säätiö, 044 213 5813, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Saimaan ammattikorkeakoulun varainhankintakampanja

Otsakorpi

William ja Ester Otsakorven Säätiön toiminnanjohtaja Mari Kurkan ja Saimaan ammattikorkeakoulun rehtori Anneli Pirttilä. Kuva: Saimaan amk.