Suomen kieltenopettajien liiton SUKOLin hallitus on valinnut Vuoden kieliteoksi oppilaitos- ja opiskelijayhteistyönä syntyneen YouTube-videosarjan, joka toteutettiin osana Tunne Työ -hanketta. Palkinto luovutettiin työryhmälle SUKOLin syyspäivillä lauantaina 5.10. Kouvolassa.

Palkitun YouTube-videosarjan takana on Saimaan ammattikorkeakoulun kielikeskuksen englannin ja venäjän kielen lehtorin Olesia Kullbergin ohjaama opiskelijaryhmä, johon kuului opiskelijoita ammattikorkeakoulusta sekä Lappeenrannan Kimpisen ja Lyseon lukioista. Työryhmä valmisti kevään 2019 aikana kuusi YouTube-videota kielitaidon merkityksestä työelämässä. Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijat toimivat kuvaajina ja leikkaajina ja lukioiden vieraiden kielten kurssien opiskelijat haastattelijoina.

Palkinnon myöntämisellä halutaan antaa tunnustusta ammattikorkeakoulun ja lukion yhteistyölle, työelämän kielitaidon merkityksen esille tuomiselle sekä opiskelijoiden kielitietoisuuden vahvistamiselle.

Tunne Työ - suunnittele ura, on laaja ESR-kumppanuushanke lukioiden työelämälähtöisten mallien ja pedagogiikan kehittämiseksi. Hankkeen tavoitteena on tukea opiskelijoiden oppimista entistä työelämälähtöisemmin siten, että opiskelijoiden urasuunnitelmat vahvistuvat. Toimenpiteitä ovat mm. yhteistyömallit työelämän sekä korkeakoulujen kanssa.

Lisätiedot

Lue lisää hankkeesta