Kulttuuri- ja matkailualalle haetaan uutta osaamista ja uusia toimintamalleja, joiden avulla luodaan koulutusta, työmahdollisuuksia ja uusia tuotteita. EDUCRO-projektin tavoitteena on kehittää uudenlaisia asiakaslähtöisiä kulttuuripalveluita Suomen ja Venäjän rajan molemmin puolin.

EDUCRO-projektissa järjestetään innovointitapahtumia, työpajoja ja kokeiluja, joiden tuloksena projekti tuottaa uusia ideoita ja uutta osaamista, joita voidaan käyttää uudenlaisten kulttuurituotteiden ja -palveluiden luomiseen. Eri toimijoiden yhteistyön tavoitteena on kehittää kansainvälisesti toimivia konsepteja etenkin matkailualalle. Yhteistyön tavoitteena on myös löytää uusia opetusmenetelmiä, joiden avulla projektin yhteistyökumppanit pääsevät luomaan uusia tuotteita. Projektin tavoitteena on myös löytää ja luoda lisää työmahdollisuuksia kulttuurialalle.

EDUCRO-projektin osana tuotetaan julkaisuja, seminaareja ja konferensseja. Projekti toteutetaan yhteistyössä Saimaan ammattikorkeakoulun, Pietarin ammatillisen jatkokoulutuksen instituutin ja Humanistisen ammattikorkeakoulun kanssa. Projekti on saanut rahoitusta Kaakkois-Suomi – Venäjä CBC 2014-2020 -yhteistyöohjelmasta. Projekti jatkuu vuoteen 2022.

Lisätietoja

Projektipäällikkö Olga Bogdanova, Saimaan ammattikorkeakoulu | Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., 046 952 2820

logo liputlogo saimiaInstitute for cultural programslogo humak

Finding a new way to co-operate in the cultural sector

The culture and tourism sectors need new skills and business models to create innovative products. South-East Finland - Russia Cross-Border Cooperation Programme has supported many significant projects. One of those, EDUCRO-project has been initiated to increase the level of practical business education in the culture and tourism sectors through cross-border and cross-sectoral collaboration and employing new models of educational co-creation.

In Finland and Russia people are willing to share and create new, customer-oriented cultural products and services. We will have discussions with the regional cultural and tourism organizations and companies and will find their needs and opportunities for development. Partner organizations will participate in hackathons, workshops, experiments, where they will create innovative cultural products. We will collect all the results of this cooperation, as well as the best practices and epic failures to create new international concepts and courses for cultural and travel industries.

We aim to find, develop and implement new ways of teaching. New courses will be organized to improve practical skills. Cross-border cooperation will bring vitality to the regions and new products may create work possibilities, both in Finland and in Russia. It will be an international atmosphere, training, networking, new contacts.

EDUCRO-project is a joint effort of Saimaa University of Applied Sciences, Saint-Petersburg Institute of Cultural Programs and HUMAK University of Applied Sciences. The project is funded by the European Union, the Russian Federation and the Republic of Finland.

More information

Project Manager Olga Bogdanova, Saimaa University of Applied Sciences |  Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., +358 46 952 2820