Saimaan ammattikorkeakoulu tarjoaa monipuolisia kesäopintoja. Tietotekniikan opiskelija Jyri Jussheikki suunnittelee kesäkoulussa nettisivuja asiakasprojektina. Kesäkoulussa opiskelija pääsee testaamaan opiskeluvuosien varrella kertyneitä tietoja ja taitoja. Töitä tehdään 2-4 hengen ryhmissä.

– Meillä oli viime viikolla asiakkaan kanssa tapaaminen, jonka pohjalta tehtiin suunnitelma ja nyt projektia on ryhdytty työstämään. Projekti pitää sisällään koodausta, kuvankäsittelyä ja mediajuttuja. Jussheikki kertoo.
Organisaatioiden IT-palveluihin suuntautunut Jussheikki ei löytänyt kesäksi töitä, mutta pitää kesäkoulua hyvänä vaihtoehtona kotona istumiselle.

– Minusta oli paljon parempi tulla tänne kuin lojua tyhjänpanttina kotona. Aloitin kesätöiden etsinnän jo hyvissä ajoin, mutta oman alan töitä on hyvin vaikeaa saada kesäksi varsinkaan Lappeenrannasta. Jussheikki harmittelee.

Jyri Jussheikkilä
Jyri Jussheikki

– Tekniikan kesäkoulussa on monipuoliset mahdollisuudet kerätä opintopisteitä. Täällä voi suorittaa esimerkiksi työharjoittelun tekemällä asiakastyön tai omia projekteja. Vaihtoehtoisesti pisteitä voi kerätä vaikkapa tutustumalla uuteen ohjelmointikieleen ja opettamalla sen muille. Kertoo tekniikan kesäkoulun työnjohtaja Anne Paakko.

Tietotekniikan viimeinen kesäkoulu alkoi toukokuun alkupuolella ja kestää juhannukseen saakka. Koulutusohjelmaan ei ole enää otettu uusia opiskelijoita vuoden 2011 jälkeen. Opiskelijoilla onkin nyt viimeinen mahdollisuus kerätä tutkintoonsa puuttuvia pisteitä kesän aikana.

Saimaan ammattikorkeakoulu tarjoaa kesäopintoja opiskelijoiden lisäksi ulkopuolisille. Opiskelutarjontaan voi tutustua koulun nettisivuilla.

Saimaan ammattikorkeakoulun kesäopinnot