Saimaan ammattikorkeakoulu saa Pohjolan tämän vuoden maakunnallisen turvallisuuspalkinnon Etelä-Karjalassa. Perusteena palkinnon myöntämiselle on pitkäjänteinen ja moniulotteinen turvallisuustoiminnan kehittäminen.

Ammattikorkeakoulun työsuojeluorganisaatio toimii aktiivisesti ja eri onnettomuustilanteisiin on varauduttu suunnitelmin ja harjoittelemalla. Sekä Lappeenrannan että Imatran kampusten turvallisuuteen kiinnitetään huomioita ja turvallisuuteen liittyviä havaintoja kerätään kampuksilta aktiivisesti Pohjolan riskienhallintamenetelmän kautta. Sen avulla koko henkilöstö pystyy tekemään havaintoja, jotka tuodaan keskitetysti työsuojeluorganisaation käsiteltäväksi ja eteenpäin raportoitavaksi.

Turvallisuuspalkinnon kautta Pohjola haluaa osaltaan tukea yrityksiä kehittämään turvallisuutta ja riskienhallintaa yhteistyössä vakuutusyhtiön kanssa. Ensimmäiset turvallisuuspalkinnot jaettiin kaksi vuotta sitten. Palkinto on 2 000 euron stipendi, joka annetaan kuluja vastaan yrityksen uuden turvallisuushankkeen valmistumisen tai toteutumisen jälkeen.