Saimaan ammattikorkeakoulun markkinointiosuuskunta Visio järjestää lukiolaisille yritysinnovointikurssin INNO15. Kurssin pääsisältö on 24 tunnin intensiivipäivä, joka pidetään Saimaan ammattikorkeakoululla Skinnarilan kampuksella 6.-7.3. klo 16.00-16.00. Kurssi sisältyy kaikkien Etelä-Karjalan lukioiden opintotarjontaan Steinerlukiota lukuun ottamatta. Kurssille ilmoittautuneita opiskelijoita on 68, viidestä maakunnan lukiosta.

INNO15:n tarkoituksena on rohkaista lukio-opiskelijoita tutustumaan yrittäjyyteen ja innovointiin. Intensiivipäivä myös tutustuttaa nuoria erilaiseen oppimistapaan ja antaa heille mahdollisuuden verkostoitumiseen.

Kurssille osallistuvat ideoivat liikeidean kokonaisuudessaan ja suunnittelevat sen niin pitkälle kuin 24 tunnissa on mahdollista. Intensiivipäivän lopuksi lukiolaiset esittelevät liikeideansa paikallisista yrittäjistä koostuvalle tuomaristolle Leijonan luola -ohjelman tyyliin. Parhaan liikeidean ideoineet palkitaan tuotepalkinnoin.

Markkinointiosuuskunta Visio on Saimaan ammattikorkeakoulun toisen vuoden markkinoinnin opiskelijoiden yritys. Ammattikorkeakoulun markkinoinnin koulutusohjelman mukaisesti kukin vuosikurssi perustaa vuorollaan osuuskunnan oppimistarkoitukseen. Yrityksen kautta toteutetaan toimeksiantoja, joiden avulla opiskelijat saavat alan työkokemusta.

Lisätietoja INNO15-kurssista antaa Jukka Markkanen markkinointiosuuskunta Visiosta, puh. 050 406 6838, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Markkinointiosuus-kunta Vision verkkosivujen osoite on movisio.fi ja Saimaan ammattikorkeakoulun www.saimia.fi.