Etelä-Karjalan ohjelmistoalan ammattilaispulaan etsitään helpotusta täydennyskoulutuksen avulla. Ohjelmointiin keskittyvä EKOODI-täydennyskoulutus on suunnattu ohjelmistoalasta kiinnostuneille henkilöille, joilla on alalle soveltuva taustakoulutus mutta jotka kaipaavat lisäkoulutusta.

Yhdeksän kuukauden ohjelmointikoulutuksen aikana opiskelijoille annetaan valmiuksia työskennellä modernien ohjelmointityökalujen kanssa. Koulutuksen aikana kartutetaan opiskelijoiden ohjelmointitaitoja niin, että koulutuksen päätyttyä heillä on valmiuksia työskennellä ICT-alan yrityksissä ohjelmoijina.

Koulutuksen toteuttaa Saimaan ammattikorkeakoulu yhteistyössä maakunnan kasvavien ohjelmistoalan yritysten kanssa. Mukana on viisi yritystä: OCTO3, Maestro, Tietokoura, Visma ja CGI. Yritysten tavoitteena on rekrytoida koulutukseen osallistuneet opiskelijat koulutuksen jälkeen vakituiseen työsuhteeseen.

EKOODI-täydennyskoulutuksia järjestetään kaksi. Haku ensimmäiseen koulutukseen on käynnissä parhaillaan ja jatkuu 13. tammikuuta saakka. Koulutus alkaa helmikuussa. Toinen koulutus alkaa ensi syksynä. Koulutukset toteutetaan Euroopan unionin aluekehitysrahaston rahoittamana.

Täydennyskoulutukset ovat ensiapua ohjelmistoalan ammattilaisten pulaan Etelä-Karjalassa. Niiden lisäksi Saimaan ammattikorkeakoulussa alkaa syksyllä 2017 digitradenomikoulutus, jonka avulla ohjelmistoalalle haetaan osaavaa työvoimaa pysyvästi ja pidemmällä tähtäimellä. Digitradenomikoulutukseen haetaan kevään yhteishaussa maaliskuussa.

www.saimia.fi/ekoodi