Urheilu-uraansa panostaville nuorille tarjotaan uudenlainen mahdollisuus suorittaa ammattikorkeakouluopintoja. Urheilijan opintopolku -kokonaisuuteen kuuluu 45 opintopistettä  liiketalouden, palveluosaamisen ja työelämätaitojen opintoja sekä 15 opintopisteen kokonaisuus urheilu-uraan ja sen kehittämiseen liittyviä opintoja.

Opinnot on suunniteltu suoritettavaksi puolessatoista vuodessa. 60 opintopisteen suorittamisen jälkeen opiskelija voi hakea ammattikorkeakoulun tutkinto-opiskelijaksi erillishaussa.

”Urheilijan opintopolku keventää mahdollisia tutkinto-opintoja ja nopeuttaa valmistumista tutkintoon”, kertoo Saimaan ammattikorkeakoulun koulutuspäällikkö Petra Yli-Kovero.

Teemat on valittu niin, että opiskelija hyötyy niistä tulevaisuudessa mahdollisimman monipuolisesti. Erityisen hyvin opintopolku soveltuu liiketaloudesta ja hotelli- ja ravintola-alasta kiinnostuneille.

Urheilijan opintopolkuun voivat hakea niin joukkue- kuin yksilöurheilijat.

”Opintojen avulla huolehditaan urheilu-uran jälkeisestä elämästä. Toisaalta opinnot tuovat myös vastapainoa urheilulle ja valmentautumiselle”, sanoo Sakari Pusenius Etelä-Karjalan Liikunta ja Urheilu ry:stä.

Urheilijan opintopolun järjestävät Saimaan ammattikorkeakoulu ja Etelä-Karjalan Liikunta ja Urheilu ry. Opinnot ovat maksulliset. Hakuaika Urheilijan opintopolkuun 10.4.-1.5. ja opiskelu alkaa 15. toukokuuta.

www.saimia.fi/urheilijanopintopolku