Kaikkien aikojen ensimmäinen Etelä-Karjalan hoitotiedepäivä kokoaa sairaanhoitajia Etelä-Karjalasta ja lähialueilta. Hoitotieteen päivä järjestetään 12.5., joka on myös kansainvälinen sairaanhoitajapäivänä.

Etelä-Karjalan hoitotiedepäivän teemana on ”Yhdessä asiakkaan kanssa”. Puheenvuoroissa pohditaan asiakassuhteen ja hoitohenkilökunnan luottamusta ja vuorovaikutussuhdetta sekä asiakkaan itsemääräämisoikeutta ja potilasturvallisuutta.

Iltapäivällä julkistetaan myös vuoden 2017 Saimaan sairaanhoitaja, vuoden 2017 paras hoitotyöntekijä, vuoden 2017 ammatillisen harjoittelun käytännön ohjaaja sekä paras hoitotyön opinnäytetyö.

Päiväohjelman lisäksi Saimaan ammattikorkeakoulun terveysalan opiskelijat ja opettajat jalkautuvat perjantai-iltapäivällä viihdyttämään Lappeenrannan ja Imatran palvelutalojen asukkaita. Opiskelijat ja opettajat vierailevat Sammonkodin, Juurakkokadun, Lehmuskodin ja Piennimiemenkadun palvelukodeissa Lappeenrannassa sekä Tikanpesän palvelukodissa Imatralla.

”Tämän vuoden tapahtuma on ensimmäinen hoitotiedepäivä Etelä-Karjalassa. Tavoitteenamme on tehdä tästä jokavuotinen perinne”, lehtori Birgitta Lehto Saimaan ammattikorkeakoulusta kertoo.

Etelä-Karjalan hoitotiedepäivä järjestetään perjantaina 12.5. klo 8.30 – 16.00 Saimaan ammattikorkeakoulun Skinnarilan kampuksella (Skinnarilankatu 36, Lappeenranta). Päivän järjestävä Saimaan ammattikorkeakoulu, Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri sekä Saimaan sairaanhoitajat ry.

Päivän tarkempi ohjelma löytyy täältä.