Tuotantotalouden teekkarit tuottivat kevään aikana markkinointi-ideoita ja -kampanjoita Lappeenrannan kaupunginteatterille.

Projekti oli osa Saimaan ammattikorkeakoulun ja Lappeenrannan teknillisen yliopiston (Lappeenranta University of Technology, LUT) yhteisen kielikeskuksen Talouselämän viestintä -kurssia.

Opiskelijoiden tavoitteena oli löytää keinoja, joiden avulla erityisesti opiskelijoita saataisiin nykyistä enemmän teatterin yleisöksi.

”Ideat ulottuivat teatterin ja kauppakeskuksen yhteisistä, opiskelijoille suunnatuista ja opiskelijoita osallistuttavista tapahtumista moninaisiin sissimarkkinoinnin mahdollisuuksiin – sosiaalista mediaa unohtamatta”, kurssia ohjannut suomen kielen ja viestinnän lehtori Esa Laihanen kertoo.

Markkinoinnin suunnittelun lisäksi opiskelijat saivat harjoitella esiintymistaitojaan, sillä ideat esiteltiin kurssin päätteeksi teatterinjohtaja Timo Sokuralle sekä teatterin markkinoinnista vastaaville kaupungin edustajille.

Osaa opiskelijoiden ideoista sovelletaan jatkossa käytäntöön.

”Opiskelijat ehdottivat esityksiä maanantai-illoiksi, tätä todennäköisesti kokeilemme”, Sokura kertoo.

Lisäksi teatteri selvittää mahdollisuutta myydä lippuja Aalefin kampuskaupassa. Selvittelyn alla on myös mahdollisuus mainostaa opiskelijakorteissa sekä opiskelijaravintoloissa.

”Tällaiset projektit ovat juuri sitä yhteistyötä, jota pitäisi jatkuvasti yliopiston ja ammattikorkeakoulun kanssa tehdä. Hyöty projektista on molemminpuolinen”, Lappeenrannan kaupungin markkinointi- ja asiakaspalvelupäällikkö Mirka Rahman toteaa.

Myös opiskelijat olivat tyytyväisiä projektiin. Opiskelijoiden palautteen mukaan aidolle asiakkaalle tehty tehtävä oli motivoiva, opettava ja hyödyllinen.

 

Lisätietoja:

Lehtori Esa Laihanen, 050 322 6857, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

 

Tiedottaja Jonna Mielonen-Jumisko, 040 630 0212, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Pin It