EKOODI-ohjelmointikoulutuksessa on kevään kuluessa opiskeltu intensiivisesti ohjelmoinnin perusteita ja olio-ohjelmointia.

Koulutuksen tavoitteena on kouluttaa osaavia työntekijöitä Etelä-Karjalan ohjelmointialan yrityksiin. Sisältö on räätälöity yritysten tarpeita varten ja kouluttajina on ollut lukuisia yritysten edustajia.

”Ensimmäinen koulutus on onnistunut todella hyvin. Tähän mennessä kolme opiskelijaa on työllistynyt. Viimeisin heistä sai vakituisen työsuhteen yhdestä yhteistyöyrityksestämme”, projektipäällikkö Minna Halinen-Balkir iloitsee.

Nyt opiskeleva ryhmä on aloittanut opintonsa helmikuussa. Ohjelmointikielenä koulutuksessa on ollut C#.

”Opiskelijat ovat mm. kerranneet HTML5 ja JavaScript –webteknologioita sekä webkehitystyökalu Angular Frameworkin käyttöä. Nyt kesällä he työskentelevät yrityksiltä tulleiden projektien parissa. Työn alla on mm. hävikinseurantajärjestelmä Kampusravintoloille sekä  tuotetiedonhallintaan liittyvä demo ohjelmistotalo Maestrolle.”

Kesän jälkeen opiskelijat menevät harjoitteluun yrityksiin. Harjoittelupaikkojen haku on käynnissä parhaillaan.

Myös haku seuraavaan EKOODI-koulutukseen on jo käynnissä. Hakuaika päättyy 13.8. ja koulutus käynnistyy 11.9.2017.