Teksti ja kuva: Jonna Mielonen-Jumisko

Miten luumäkeläinen Palvelukeskus Mäntykoti voisi tehostaa markkinointiaan ja parantaa liiketoimintaansa? Kysymyksiä pohdiskeltiin Luumäen kunnassa kuluneen kevään aikana.

Palvelujohtaja Kristiina Pihlajamäki päätti selvittää, voisiko apua löytyä opiskelijamaailmasta ja soitti Saimaan ammattikorkeakoulun tutkimuspalvelupäällikkö Henri Karppiselle.

”Asiasta otettiin heti koppi ja homma eteni, vaikka oli kesäkuu ja lomat edessä”, Pihlajamäki kertoo.

Mäntykodin ideointityö toteutettiin osana digitaalisia liiketoimintamalleja tutkivaa Digikaappaus-hanketta.

”Tällä kertaa toteutimme kehitystyön osana hanketta. Samanlaista kehitystyötä yritykset voisivat kuitenkin ostaa myös esimerkiksi innovaatiosetelillä”, Karppinen muistuttaa.

Markkinointikeinoja ryhtyi kehittämään kolme Digikaappaus-hankkeessa assistenttina toiminutta liiketalouden opiskelijaa.

”Kävimme tutustumassa Mäntykotiin paikan päällä, jututimme luumäkeläisiä ja tutustuimme Mäntykodin nykyisiin markkinointikeinoihin”, Emma Valtonen kertoo.

Pohjatyön jälkeen opiskelijat järjestivät innovoinnin, jossa etsittiin uusia keinoja palvelukeskuksen markkinointiin. Esiin nousi erityisesti Facebook-sivun aktivoiminen ja esimerkiksi kuvamateriaalin lisääminen sivuille. Myös muita markkinointikeinoja pohdittiin.

Pihlajamäki oli tyytyväinen työhön.

”Tämä vastasi odotuksiani. Sain paljon loistavia ideoita.”

Syksyllä Mäntykoti ja Saimaan amk jatkavat kehitystyötä pohtimalla uusia ideoita liiketoiminnan kehitystyöhön. Aihetta työstetään joko opinnäytetyön tai opiskelijaprojektin kautta.

Lue lisää Saimaan amk:n palveluista: https://www.saimia.fi/fi-FI/palvelut

Lie lisää Digikaappauksesta: www.digikaappaus.fi  

Lue lisää innovaatiosetelistä: https://www.saimia.fi/fi-FI/palvelut/innovaatioseteli

Pin It