LAB-ammattikorkeakoulun Lappeenrannan kampuksen opiskelijoille

Opiskeluhuollon toiminta jatkuu poikkeustilan aikana, mutta toimintaa supistetaan ja keskitetään 23.3.2020 alkaen. Opiskeluhuolto on edelleen lasten, nuorten ja perheiden tukena sekä esi- ja perusopetuksessa, lukioissa että ammattiopistoissa.

Yhteiskunnassa on tavoitteena vähentää liikkumista ja ihmisten välisten kontaktien määrää tartuntariskin vähentämiseksi. Oppilashuollossa kasvokkain tapahtuvia tapaamisia järjestetään vain silloin, kun se on asiakkaan asian kannalta välttämätöntä. Etäkontaktit ovat ensisijaisia aina, kun siihen on mahdollisuus. Psykologien tutkimukset ovat tällä hetkellä tauolla. Lääkäreitä ja terveydenhoitajia on siirretty koulu- ja opiskeluterveydenhuollosta toisiin tehtäviin.

Paikallinen ”Onks tää normaalia” -chat nuorille on käytettävissä ja palveluaikoja on lisätty: ma klo 15-17, ti klo 12-16, ke klo 15-17, to klo 12-16 ja klo 18-20, pe klo 12-14. Vastaajina on nuorten kanssa työskenteleviä ammattilaisia.

Opiskeluhuollon henkilöstöön saa yhteyden 23.3.2020 alkaen seuraavasti:

Psykologit
Psykologit ovat tavoitettavissa omien alueittensa mukaisesti. Henkilöstöön saa yhteyden ensisijaisesti puhelimitse tai Wilman kautta. Yhteystiedot löytyvät Wilmasta ja Eksoten web-sivuilta http://www.eksote.fi/toimipisteet/koululaisten- terveyspalvelut/ ja http://www.eksote.fi/terveyspalvelut/opiskelijoiden-terveyspalvelut/ajankohtaista/ Parikkalassa, Rautjärvellä ja Joutsenossa ei tällä hetkellä ole vakituista koulupsykologia, mutta voitte ottaa yhteyttä alueen kuraattoriin.

Kuraattorit
Kuraattorit ovat tavoitettavissa omien alueittensa mukaisesti. Yhteystiedot löytyvät Wilmasta ja Eksoten web-sivuilta http://www.eksote.fi/toimipisteet/koululaisten-terveyspalvelut/ ja http://www.eksote.fi/terveyspalvelut/opiskelijoiden- terveyspalvelut/ajankohtaista/

Kouluterveydenhuolto ja opiskeluterveys
Terveydenhoitajat eivät ole tavoitettavissa puhelimitse tai Wilman kautta. Tarvittaessa voitte olla yhteydessä omalle hyvinvointi- tai terveysasemalle.
Tiedotamme tarvittaessa uudelleen, mikäli opiskeluhuollon palveluihin tulee muutoksia. Uudet tiedotteet löytyvät Eksoten verkkosivuilta http://www.eksote.fi/terveyspalvelut/koululaisten-terveyspalvelut/ajankohtaista/ ja http://www.eksote.fi/terveyspalvelut/opiskelijoiden-terveyspalvelut/ajankohtaista/