Hätäratkaisusta kehkeytyi huippusuosittu verkkoseminaari

Kategoria: Talous ja työelämä Kirjoittaja:

Pinnalla | Joustavat toimintamallit ja tehokas markkinointi mahdollistivat fyysisen seminaarin siirron verkkoon nopeassa aikataulussa.

Ammattistudio loi verkkoseminaarille modernin visuaalisen ilmeen (ruutukaappaus seminaarista) Kuva: Sampo Kokkonen

PRIMA-hankkeen B2B Sales ´n´ Marketing School* -seminaari oli käytännössä täysin valmiina järjestettäväksi LAB-ammattikorkeakoulun Lappeenrannan kampuksen auditoriossa 1.4.2020. Korona päätti toisin ja fyysinen seminaari jouduttiin perumaan nopealla aikataululla. Seminaariin oli varattuna huippupuhujat ja ilmoittautuneita oli yli 130 henkeä.

Pikapäätös tehdä seminaarista verkkoseminaari oli näin jälkikäteen arvioituna erittäin hyvä päätös. Nopealla aikataululla tuli sopia puhujien, eli Sani Leinon ja Olli E. Juvosen, kanssa muuttuneista käytännöistä, hankkia sopiva verkkoalusta ja sopia kuvaus/äänitystavoista sekä -paikoista. Onneksemme saimme helsinkiläisen DigiPeople studion mukaan seminaariin, joten saimme visuaaliset puitteet vähintäänkin kohdilleen. Kumpikin puhujista kävi vuorollaan studiolla pitämässä oman osuutensa ja allekirjoittanut koordinoi Lemin kotitoimistolta WhatsAppilla studion henkilökunnan kanssa seminaarin juoksutusta.

Nopeasta aikataulusta johtuen päätimme keskittää markkinoinnin voimavarat Linkediniin. Orgaanisten postauksien ja maksetun mainonnan avulla saimme seminaariin jopa 345 osallistujaa. Social sellingin hyödyntäminen oli tulostenkin valossa erittäin perusteltua. Ja olihan se yksi seminaarin teemoistakin!

Seminaarin nopean muutoksen mahdollistivat kaikkien osapuolten joustavuus ja Linkedinin hyödyntäminen mainonnassa. Ei riitä, että seminaarista tiedottaa vain hankkeen sivulla, vaan mahdollisimman monen osapuolen tulee viestiä omissa verkostoissaan yhteisestä projektista. Näin taataan tapahtumalle maksimaalinen näkyvyys. Lisäki IT-tuen merkitystä ei voi tämän tyyppisessä seminaarissa korostaa liikaa. Saimme kattavan Zoom-koulutuksen sekä hyvät kenraaliharjoitukset aikaiseksi IT-tuen avulla. Antaa mukavasti selkänojaa seminaariin, kun voi luottaa järjestelmien toimivuuteen.

Palautekyselyn mukaan seminaari sai kokonaisarvosanaksi 4,4 (asteikolla 1-5) ja 100 % vastaajista osallistuisi varmasti tai melko varmasti tuleviin vastaaviin koulutuksiimme. Seminaaria uskaltaa siis sanoa tältäkin osin erittäin onnistuneeksi.

Samojen puhujien on sovittu liveseminaari Lappeenrannan kampukselle ensi syksyksi. Tästä tiedotetaan tarkemmin lähempänä syksyä. Jos haluat saada hankkeen tiedotteet itsellesi ensimmäisten joukossa, niin suosittelen seuraamaan Linkedin-sivumme.

*B2B Sales ´n´ Marketing School on osa ESR-rahoitteista PRIMA – Osaamisella kasvua ja kilpailukykyä eteläkarjalaiseen teollisuuteen -hanketta. Hankkeen tavoitteena on lisätä eteläkarjalaisten yritysten kilpailukykyä kotimaisilla ja kansainvälisillä markkinoilla niin, että osaamisen lisääminen vastaa yrityksissä tunnistettuihin tarpeisiin.

 

Sampo Kokkonen
Lehtori ja tiimivalmentaja
LAB-ammattikorkeakoulu

Uusimmat kategoriassa Talous ja työelämä

Etäopettajan taipale jatkuu

Näkökulma | Muistelin taannoin Suunnassa opettajuuteni alkuvuosia vapaassa sivistystyössä, avoimen yliopiston opinnoissa sekä

Muutama sana dialogista

Näkökulma | Esittelen tässä artikkelissa dialogin kulmakivet, pohdin dialogin tärkeyttä ja esitän muutaman
Siirry Ylös